Dün itibariyle başladığımız B737 hidrolik sistem
incelemesine ikinci yazımızla devam ediyoruz.
Hidrolik Rezervuarlar
Nerde Bulunur?
Uçak tiplerine göre farklılık gösterse de B737 uçaklarında
hidrolik sistem rezervuarları ana iniş takımı bölümünde yer alır. Her bir
hidrolik sistem için ayrı bir rezervuar bulunmakta ve sistemler için gerekli
olan hidrolik sıvı bu rezervuarlardan sağlanmaktadır.
Hidrolik Sistemlerin
Basınçlandırılması
A ve B hidrolik sistem rezervuarları bleed havasıyla
basınçlandırılırken standby sistemi ise hem basınçlandırma hem de servis için
hidrolik sistem B rezervuarına bağlıdır. Rezervuarların basınçlandırılmasıyla birlikte hidrolik pompalara doğru pozitif bir akış sağlanmaktadır.
A ve B Hidrolik Sistem Pompaları
A ve B hidrolik sistemlerinde engine driven pump (EDP) ve
elektrikli motor driven pump (EMDP) yer alır. Sistem A’nın EDP’si 1 numaralı
motordan güç alırken sistem B’nin EDP’si 2 numaralı motordan güç almaktadır.
Hidrolik Sistem
Pompalarının Kontrolü
Kokpitte yer alan “ENG 1 ON/OFF” ve “ENG 2 ON/OFF” switchleri
EDP çıkış basıncını kontrol eder. Switch “OFF” pozisyonuna alındığında sistemin
komponentlerinden sıvı akışı kesilir. Akışın kesilmesine rağmen motor çalışması
devam ettikçe EDP de dönüşüne devam eder.
Motor yangın switchinin çekilmesi durumunda ise önlem olarak EDP’ye giden tüm sıvı akışı kesilir. Bunun sonucunda ise switch üzerinde yer alan ilgili “LOW PRESSURE” ışığı devre dışı bırakılır.
Motor yangın switchinin çekilmesi durumunda ise önlem olarak EDP’ye giden tüm sıvı akışı kesilir. Bunun sonucunda ise switch üzerinde yer alan ilgili “LOW PRESSURE” ışığı devre dışı bırakılır.
“ELEC 1 ON/OFF” ve “ELEC 2 ON/OFF” switchleri ise ilgili
EMDP’yi kontrol eder. Her iki sistem içerisinde de her hangi bir yüksek
sıcaklık tespit edildiğinde ilgili sistemin “OVERHEAT” ışığı yanar.
Engine Fire Switch |
Hidrolik sistem incelememiz adım adım ve güncel olarak devam
edecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder