Breaking News

18 Mayıs 2016 Çarşamba

B737 Hidrolik Sistem Bölüm-2

Dün itibariyle başladığımız B737 hidrolik sistem incelemesine ikinci yazımızla devam ediyoruz.

Hidrolik Rezervuarlar Nerde Bulunur?

Uçak tiplerine göre farklılık gösterse de B737 uçaklarında hidrolik sistem rezervuarları ana iniş takımı bölümünde yer alır. Her bir hidrolik sistem için ayrı bir rezervuar bulunmakta ve sistemler için gerekli olan hidrolik sıvı bu rezervuarlardan sağlanmaktadır.



Hidrolik Sistemlerin Basınçlandırılması

A ve B hidrolik sistem rezervuarları bleed havasıyla basınçlandırılırken standby sistemi ise hem basınçlandırma hem de servis için hidrolik sistem B rezervuarına bağlıdır. Rezervuarların basınçlandırılmasıyla birlikte hidrolik pompalara doğru pozitif bir akış sağlanmaktadır.


A ve B Hidrolik Sistem Pompaları

A ve B hidrolik sistemlerinde engine driven pump (EDP) ve elektrikli motor driven pump (EMDP) yer alır. Sistem A’nın EDP’si 1 numaralı motordan güç alırken sistem B’nin EDP’si 2 numaralı motordan güç almaktadır.

Hidrolik Sistem Pompalarının Kontrolü

Kokpitte yer alan “ENG 1 ON/OFF” ve “ENG 2 ON/OFF” switchleri EDP çıkış basıncını kontrol eder. Switch “OFF” pozisyonuna alındığında sistemin komponentlerinden sıvı akışı kesilir. Akışın kesilmesine rağmen motor çalışması devam ettikçe EDP de dönüşüne devam eder.

Motor yangın switchinin çekilmesi durumunda ise önlem olarak EDP’ye giden tüm sıvı akışı kesilir. Bunun sonucunda ise switch üzerinde yer alan ilgili “LOW PRESSURE” ışığı devre dışı bırakılır.

“ELEC 1 ON/OFF” ve “ELEC 2 ON/OFF” switchleri ise ilgili EMDP’yi kontrol eder. Her iki sistem içerisinde de her hangi bir yüksek sıcaklık tespit edildiğinde ilgili sistemin “OVERHEAT” ışığı yanar.


Engine Fire Switch





Hidrolik sistem incelememiz adım adım ve güncel olarak devam edecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Designed By Published.. Blogger Templates