Sayfamızı güncel bir şekilde takip edenlerin bileceği üzere
geçtiğimiz hafta içerisinde thrust reverser sistemini 3 farklı yazıyla ele
almıştık. Yeni yazı dizimizde ise B737
üzerinden hidrolik sistemi
inceleyeceğiz. İlk bölümümüzle birlikte sistemi incelemeye başlıyoruz…
B737 Hidrolik Sistem
B737 uçaklarında birbirinden bağımsız 3 farklı hidrolik
sistem yer almakta olup bu sistemler gerekli noktalara hidrolik güç sağlar. Ana
ve yardımcı hidrolik sistemlerin basınçlandırılmış hidrolik sıvı sağladığı uçak
sistemleri ise şu şekildedir;
- Birincil uçuş kontrolleri
- İkincil uçuş kontrolleri
- Ana iniş takımı frenleri
- Burun iniş takımı yönlendirme
- İniş takımı açma ve toplama
- Güç transfer ünitesi (Power Transfer Unit-PTU)
- Thrust reverser sistemi
Ana Hidrolik Sistemler
Ana hidrolik sistemleri A ve B olmak üzere ikiye
ayrılmıştır. Genel olarak A sistemi uçağın sol kısmında yer alan kısımlara güç
sağlarken B sistemi ise uçağın sağ kısmında yer alanlara güç sağlar.
Yer Servis Sistemi
Hidrolik rezervuarların doldurulması için yer servis sistemi
kullanılır. Bu sistem aracılığıyla tek bir noktadan tüm rezervuarlara hidrolik
sıvı doldurulabilmektedir.
Yardımcı Hidrolik Sistemler
Standby hidrolik sistemle birlikte güç transfer ünitesi
(PTU) yardımcı hidrolik sistemler olarak belirtilmektedir.
Standby sistem rudder, hücum kenarı flapları ve slatlarına,
thrust reverser sistemine hidrolik güç sağlayabilir.
PTU sistemi ise hücum kenarı flap ve slatlarına hidrolik güç
sağlayabilen alternatif bir kaynaktır.
Hidrolik Gösterge Sistemleri
- Hidrolik sıvı miktarı,
- Hidrolik basıncı,
- Hidrolik pompası düşük basınç uyarısı,
- Hidrolik sıvı yüksek sıcaklık uyarısı alınabilmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder