Breaking News

17 Mayıs 2016 Salı

Uçaklarda Hidrolik Sistem Nasıl Çalışır?

Sayfamızı güncel bir şekilde takip edenlerin bileceği üzere geçtiğimiz hafta içerisinde thrust reverser sistemini 3 farklı yazıyla ele almıştık. Yeni yazı dizimizde ise B737 üzerinden hidrolik sistemi inceleyeceğiz. İlk bölümümüzle birlikte sistemi incelemeye başlıyoruz…


B737 Hidrolik Sistem


B737 uçaklarında birbirinden bağımsız 3 farklı hidrolik sistem yer almakta olup bu sistemler gerekli noktalara hidrolik güç sağlar. Ana ve yardımcı hidrolik sistemlerin basınçlandırılmış hidrolik sıvı sağladığı uçak sistemleri ise şu şekildedir;
  • Birincil uçuş kontrolleri
  • İkincil uçuş kontrolleri
  • Ana iniş takımı frenleri
  • Burun iniş takımı yönlendirme
  • İniş takımı açma ve toplama
  • Güç transfer ünitesi (Power Transfer Unit-PTU)
  • Thrust reverser sistemi

Ana Hidrolik Sistemler


Ana hidrolik sistemleri A ve B olmak üzere ikiye ayrılmıştır. Genel olarak A sistemi uçağın sol kısmında yer alan kısımlara güç sağlarken B sistemi ise uçağın sağ kısmında yer alanlara güç sağlar.



Yer Servis Sistemi


Hidrolik rezervuarların doldurulması için yer servis sistemi kullanılır. Bu sistem aracılığıyla tek bir noktadan tüm rezervuarlara hidrolik sıvı doldurulabilmektedir.

Yardımcı Hidrolik Sistemler


Standby hidrolik sistemle birlikte güç transfer ünitesi (PTU) yardımcı hidrolik sistemler olarak belirtilmektedir.
Standby sistem rudder, hücum kenarı flapları ve slatlarına, thrust reverser sistemine hidrolik güç sağlayabilir.
PTU sistemi ise hücum kenarı flap ve slatlarına hidrolik güç sağlayabilen alternatif bir kaynaktır.

Hidrolik Gösterge Sistemleri

  • Hidrolik sıvı miktarı,
  • Hidrolik basıncı,
  • Hidrolik pompası düşük basınç uyarısı,
  • Hidrolik sıvı yüksek sıcaklık uyarısı alınabilmektedir.


Hidrolik sistem yazı dizimiz diğer yazılarımızla birlikte güncel olarak devam edecektir.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Designed By Published.. Blogger Templates