This mark is applied when a new tyre is fitted and are designed to help air and ground crew to spot tyre creep. This is the slight movement of the tyre relative to the wheel, which can take place when an aircraft lands. If such damage goes undetected, it can result in a tyre burst. As long as the marks on the tyre and wheel rim remain aligned no tyre creep has taken place, but if the marks move apart the tyre should be removed and checked, if necessary changed.
Yeni bir lastik takımı takıldığında, yer ve hava ekibinin lastik ve jant arasında kayma olup olmadığını farkedilebilmesi için bu işaretleme yapılır. Bu küçük bir kayma hareketidir ve uçak iniş yaptığı sırada meydana gelir. Böyle bir hata tespit edilemezse bu durum lastiğin patlamasına sebeb olabilir. Lastik ve jant üzerinde yapılan bu işaretleme hizalı bir şekilde kaldığı sürece lastik kayması gerçekleşmez. Eğer işaretlemeler hizasını bozarsa lastik takımı sökülmeli ve incelenmelidir, gerekliyse değiştirilir.
Yeni bir lastik takımı takıldığında, yer ve hava ekibinin lastik ve jant arasında kayma olup olmadığını farkedilebilmesi için bu işaretleme yapılır. Bu küçük bir kayma hareketidir ve uçak iniş yaptığı sırada meydana gelir. Böyle bir hata tespit edilemezse bu durum lastiğin patlamasına sebeb olabilir. Lastik ve jant üzerinde yapılan bu işaretleme hizalı bir şekilde kaldığı sürece lastik kayması gerçekleşmez. Eğer işaretlemeler hizasını bozarsa lastik takımı sökülmeli ve incelenmelidir, gerekliyse değiştirilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder