Breaking News

15 Mayıs 2016 Pazar

Uçak Lastikleri Neden Nitrojenle Şişiriliyor?

Uçakların güvenli ve konforlu bir şekilde iniş ve kalkış yapabilmeleri için iniş takımlarının önemi oldukça büyüktür. Havacılık dünyasını yakından takip edenlerin çok daha iyi bileceği üzere günümüz modern yolcu uçaklarında iniş takımları toplam ağırlığın büyük bir bölümünü oluşturmaktadır. Ayrıca uçak üzerindeki en pahalı sistemlerin başında da iniş takımları yer alıyor.




Neden Nitrojen Kullanılıyor?

Uçuşların güvenli bir şekilde başlaması ve bitirilebilmesi için uçak tekerleklerinde lastik basıncı ve sıcaklığı son derece önemlidir. Bu sebepten dolayı da lastiklerin şişirilmesinde oksijene göre daha kararlı bir madde olan nitrojen kullanılıyor.

Nitrojen oksijene kıyasla yüksek basınç ve yüksek sıcaklığa karşı oldukça dayanıklıdır. Bu sayede de uçuş boyunca lastik basınçlarının ve sıcaklıklarının artması veya azalması engellenebilmektedir. Tahmin edileceği üzere basıncı ve sıcaklığı artan lastikler uçuşu büyük bir tehlike altına sokabilir.

Tüm bu sebeplerden dolayı istisnasız olarak uçak lastiklerinin şişirilmesinde oksijen değil nitrojen kullanılmaktadır.


2 yorum:

  1. %95 nitrojen %5 oksijen kullanılır. Bunun sebebide oksijenin daha çabuk lastikten kaçmasından dolayı daha sık dolum gerektirmesi ve maliyetleri artırmasıdır.

    YanıtlaSil

Designed By Published.. Blogger Templates