Uçakların güvenli ve konforlu bir şekilde iniş ve kalkış yapabilmeleri
için iniş takımlarının önemi oldukça büyüktür. Havacılık dünyasını yakından
takip edenlerin çok daha iyi bileceği üzere günümüz modern yolcu uçaklarında
iniş takımları toplam ağırlığın büyük bir bölümünü oluşturmaktadır. Ayrıca uçak
üzerindeki en pahalı sistemlerin başında da iniş takımları yer alıyor.
Neden Nitrojen Kullanılıyor?
Uçuşların güvenli bir şekilde başlaması ve bitirilebilmesi
için uçak tekerleklerinde lastik basıncı ve sıcaklığı son derece önemlidir. Bu
sebepten dolayı da lastiklerin şişirilmesinde oksijene göre daha kararlı bir madde
olan nitrojen kullanılıyor.
Nitrojen oksijene kıyasla yüksek basınç ve yüksek sıcaklığa
karşı oldukça dayanıklıdır. Bu sayede de uçuş boyunca lastik basınçlarının ve sıcaklıklarının
artması veya azalması engellenebilmektedir. Tahmin edileceği üzere basıncı ve
sıcaklığı artan lastikler uçuşu büyük bir tehlike altına sokabilir.
Tüm bu sebeplerden dolayı istisnasız olarak uçak
lastiklerinin şişirilmesinde oksijen değil nitrojen kullanılmaktadır.
%95 nitrojen %5 oksijen kullanılır. Bunun sebebide oksijenin daha çabuk lastikten kaçmasından dolayı daha sık dolum gerektirmesi ve maliyetleri artırmasıdır.
YanıtlaSilEk bilgi için çok teşekkür ederiz.
Sil