Thrust reverser sistemi uçakların yere indikten sonra yavaşlamalarını sağladığı için havada ve yanlış zamanda açılmalarını engellemek adına çeşitli güvenlik sistemleriyle donatılmıştır.
Sisteme genel olarak baktığımızda 5 farklı güvenlik sisteminin yer aldığı görülüyor.
Güvenlik Önlemleri
- Güç kolları (throttle lever) idle (rölanti) pozisyonuna çekilmeden reverse thrusta geçilememektedir.
- Uçağın ana iniş takımlarına ağırlık binmeden thrust reverser sistemi aktif duruma geçmesine izin verilmez.
- Reverse thrust kapakları deployed pozisyonuna geçmeden RPM idle seviyesinden daha yüksek devirlere çıkarılamaz.
- İleri yönde itki (forward thrust) seçiliyken thrust reverser kapakları yanlışlıkla deployed pozisyonuna geçerse güç kolu otomatik olarak idle pozisyonuna yaklaşır.
- Reverse thrust seçiliylen thrust reverser kapakları yanlışlıkla stowed pozisyonuna geçerse reverse thrust lever (thrust reverser kolu) otomatik olarak deploy pozisyonuna geçer.
Madde 2'e ek: B737NG uçaklarında 10ft altında reverser açılabilir.
YanıtlaSil